höst.

hösten är här, på riktigt. det finns inget hopp om en endaste solstråle på 8 månader, eller en dag utan regn för det heller. jag tycker inte om hösten, jag kommer förmodligen aldrig lära mig att ens acceptera den, det är faktiskt så att jag hatar hösten av hela mitt hjärta.vissa verkar bli väldigt provocerade av att jag faktiskt inte har en enda pytteliten atom, gen eller molekyl (eller vad man nu består av/finns i kroppen, ja jag sov på fysiklektionerna, de var säkert schemalagda på hösten) som ser det härliga i ett vara inomhus och tända ljus i ett halvår. jag tänker att dygn med regn, halvår med blöta och kalla kläder, månader där dagsljus blir lika sällsynt som alexander bards ödmjukhet och att allt mode går i 14 nyanser av orange äter upp det där mysiga med att tända ljus och hänga i soffan, det är ju inte mysigt varenda dag, hela tiden. och dessutom går det jättebra att läsa böcker på sommaren, man kan till och med tända ljus i juni, det är inte ens omöjligt att se en film i juli.
min kyl är tom på grund av regnet, jag köpte inget godis idag på grund av regnet, jag sov för länge i dag på grund av mörkret, jag frös idag på grund av hösten.
ja, jag kommer förmodligen vara outhärdligt negativ fram till maj12. ja jag behöver ett projekt i höst, jag har lite planer på vad jag vill lära mig. mer om det senare.

höst11
Melissa Horn – Under löven
Florence + The Machine – What The Water Gave Me
Newkid – Jag gråter bara i regnet
Linnea Henriksson – Väldigt kär/Obegripligt ensam
Säkert! – November

ps: nej det är inte skitfint med gula och röda löv, de blir bruna, hamnar på marken, får människor att halka och bilar att köra av vägen, framförallt gömmer människor hundbajs under de där skitfina löven. dessutom är det svårt att stava höst på engelska...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0