en obehaglig sanning

jag har inte sett filmen än.jag måste göra ännu en hemsk sak innan jag kan se den.alla dessa hemskheter för en film.
filmen är nedladdat men jag vill se den genom min nygamlaicketjocka tv och för att göra det måste jag gå till den där hemska butiken som säljer sladdar. det finns bara en butik som är värre än el-giganten och den heter media markt. ni vet den där butiken som låter dig mötas av ca 40 tusen miljarder tv-apparater när du motvilligt kliver in. det finns ju minst lika många uppställda tv apparater på olika ställen i butiken, alla med olika filmer eller kanaler, alla med ljud på. mitt rekord i den butiken innan svetten rinner, ögonen står i kors för jag vet inte vart jag ska titta och hjärtat slår så hårt att jag måste trycka både händerna mot bröstkorgen för att hjärtat  överhuvudtaget ska ha en chans att stanna kvar.  har man väl lyckats med det så är det alltid någon som ska prova en ljudanläggning vilket leder till plötslig volym 40 tusen miljarder decibel, hjärtat är nu ett par meter utanför kroppen och tar man sig inte ut inom sekunder är panikångesten ett faktum.
hur som helst. vilken jag ska se handlar om det absolut värsta som finns, det som händer precis hela tiden och som vi aldrig komma kunna (enligt mig) göra någonting åt.
filmen heter en obekväm sanning och kräver knappast ytterliggare presentation. jag undviker alltid att läsa om miljöförstöring, handlar det om naturkatastrofer på tv slår jag av direkt. jag avskyr dokumentärer om tsunamin, alla jordbävningar och orkaner som tagit så otroligt många liv och som påverkar samhällen i åratal. ingen står över naturen och det är troligen det som gör att jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt, vi kommer aldrig kunna kontrollera den, vi kommer bara göra det värre och jag vet att jag själv bidrar till det varenda jävla dag!

Kommentarer
Postat av: tilda

jag har precis läst en hel kurs i detta ämne, och även om filmen var väldigt aktuell när den kom så stämmer den inte längre. skeendet och konsekvenserna kommer inte alls att ske på de sätt som mr gore beskriver i den filmen (golfströmmen kommer inte sabbas när isarna smälter, bland annat) men det kommer ju såklart att bli andra stora effekter på jorden. så det är ju alltid bra att tänka sig för.

2011-03-06 @ 19:22:21
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0