måndag

idag bestämde jag mig för att ta med mitt plugg till bibblan, alla som pluggar vet ju hur mycket roligare det är att städa, sortera, diska, tvätta, gnugga badrumsgolvet med tandborste än att begrava sig i böcker. därför tog jag mig till neutral mark.
hur som helst la jag datorn i cykelkorgen och begav mig. i min naivitet trodde jag verkligen att biblioteket skulle vara som förr, ni vet när man gick på studiebesök och lärde sig vikten av att vara tyst för att människor skulle kunna koncentrera sig på det man gör i bibliotek. men herregud vad fel jag hade. mobiler ringde hela tiden, folk svarade och pratade i normal samtalston, gubben bakom mig på bilden pratade med sin bank om ett lån och vilken ränta han skulle få. barn sprang mellan gångarna och jagade varandra, vissa föräldrar skrek åt dom medan vissa lät dom hålla på. några kids bestämde sig för att kolla youtube-klipp på datorerna, jag väntade på att någon bibliotikarie skulle säga ifrån men inget hände. de var upptagna med att ropa till varandra hur datorerna fungerade.

dessutom har ju karlskoga bibliotek bestämt sig för att inte följa med in i 2000 talet, de visste inte vad jag pratade om när jag frågade om trådlöst internet och att hitta el uttag till datorn var omöjligt...
otroligt givande dag...

för att inte låta som en gnällkärring kan jag poängtera att jag inte störde mig på allt oljud, jag pluggar bäst när det är är ljud och rörelse omkring, jag fann mest hela grejen väldigt facinerande, som en städad version av big brother. ett gäng idioter som inte kan bete sig, och jag tittar på....love it



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0