0551

nyhetsmorgon började nyss, den är en ny programledare tydligen. smart att hennes första dag blir med steffo, han är ju stabil, det vet man ju..

jag slog mig just på näsbenet med fjärrkontrollen (säger ni fjäääärrkontroll eller fjÄrkontroll?), så trött är jag.
jag funderar på hur man ska lägga upp det där med sovandet i morgon, jag kommer vara hemma vid tio tiden, då har jag varit vaken ett dygn, ska man verkligen sova de 8 timmar jag missat, alltså till klockan 18, det kommer ju kännas jättekonstigt att missa en hel dag?!och hur ska jag då hinnna med allt man måste hinna med på en dag?
ska jag göra samma sak på fredag morgon när jag kommer hem samma tid efter samma nattpass? lägga mig till 18? då kommer jag 1.missa ett kalas.2.ha svårt att somna på kvällen sen.
hur gör man när man jobbar mer än en natt på rad??

jag såg just på prinsessan och grodan, en fantastisk film för er som gillar det klassiska disneykoncepet fattig möter rik, blir kära, trollkarl förstör, roliga klantiga figurer hjälper till, godheten vinner. jag älskar det i allafall.
nu har jag varit på jobbet i nio timmar. 2.5 kvar och en timme senare bör jag vara hemma. helg tack!






Kommentarer
Postat av: tilda

jag säger mackapär. om fjärrisen alltså. för så sa alltid min mamma:P



och angående disney så har jag alltid varit en disneytjej. men kolla in dessa klipp, rätt intressant: http://ladydahmer.se/2011/february/utkast-feb-24-2011.html

2011-03-03 @ 09:22:22
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: johanna

ja jag tänkte faktiskt på det där medan jag tittade på filmen, sånt man aldrig hade en tanke på när man var liten, som tur var..nu kunde jag inte låta bli att störa mig på stereotypern hos tjejerna i filmen, den blonda korkade prinsessan och den mörka drömmande tjänsteflickan...jag fick för mig att i slutet den mörka tjejen var ljusare efter hon fått sin prins men det kanske bara var jag...

2011-03-06 @ 17:57:55
URL: http://johannasofialouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0