göteborg.

jag längtar så det värker i kroppen efter fina staden göteborg, mina fina fina vänner, mina fina favoritgator, mina fina klippor och fina parken som jag inte tagit i på länge. vinden, vattnet runt om, broarna och kullerstenen skriker till mig.
vädret säger att jag ska åka dit, den envisa febern och den retsamma hostan säger stanna hemma i sängen och plånboken säger åt mig att jobba.
oavsett vad så vet jag att mina fötter behöver få gå barfota på gräset i slottskogen, kroppen värmas av solen på klippan på saltholmen, håret vill bli dränkt av saltvatten från havet. törsten vill släckas med kalla öl och husets från vasas uteserveringar. klänningarna vill gå genom linnégatan och jeansvästen vill med till andra långgatan för att spela alfabet. kameran vill med till gullbergskajen för att få fota mitt framtida liv, min utopi. magen vill till saluhallen för att smaka på ostar, kex och äckliga oliver. läpparna vill ha en cigg i munnen och svälja nikotinet på en trång väg mellan spårvagnarna fyllda med kickersgäng och turister.
 själen nöjer sig med bra vänners sällskap utanför staden karlskoga, rätt prat, rätt frågor och svar, rätt skratt räcker för den och ger den en paus den förtjänat så länge för att orka trivas ett tag till.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0