avesta

idag smet jag tidigare från jobbet för att hinna spana in bokrean.
i vanliga fall brukar jag köpa ett tiotal böcker, allt från historisk facklitteratur 
till de mest ovärda chicklit-böckerna, vackert illusterade barnböcker till
snuskiga biografier, hjärtskärande kärleksromaner till krigsmemoerar. idag kammade jag hem noll. om detta beror på att jag undermedvetet förstår att jag inte kommer hinna läsa, att jag inte har plats
eller helt enkelt måste prioretera annat vet jag inte. besviken blev jag i allafall. inte ens en
bok till någon annan som jag alltid brukar köpa.

ett barn i bokaffären som hade händerna över en jordglob.
- är det här avesta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0