Mia Törnblom wannabe

jag älskar att jobba på STIL. jag har världens bästa arbetskamrater som får mig att skratta hela tiden. Jag har fantastisk trevliga kunder som ofta säger att jag är fin. Kan det bli bättre? Jag får dessutom chansen att hjälpa människor.
Tyvärr så är människor, framförallt kvinnor, otrolig duktiga på att att hitta fel hos sig själv. jag hör det varje dag. fula lår, ful mage, ful hals, fula ben. Jag blir galen! tänk om alla fokuserade på det man tycker om hos sig själv, fast det kanske man inte får?!
För ett tag sen tex var det en dam som provade en klänning, hon var överviktig. Hon kollade drömmande mot en skyltdocka med jeansleggings och sa nåt o att om hon inte haft så fula och äckliga ben hade hon köpt såna för hon tyckte det var så fint.
jag trodde först hon att hon var ironisk, hennes ben var långa och smala, hon hade ben folk skulle döda för och detta sa jag givetvis till henne. Hon tittade på mig, länge, jag hann bli nervös för hon stirrade så i ögonen på mig.
- Jag väntade på att du säga till mig att du skämtade men jag ser på dig att du menar allvar sa hon efter en stund som kändes ganska lång.
Det slutade med att hon köpte jeansentighten tillsammans med en tunika och jag fick en kram. hon blev så glad och fick, enligt henne själv ett helt nytt självförtroende vid 50 års ålder.

Hur fantastisk är inte detta?!
När jag läste teater i göteborg fick vi en läxa. att gå fram till en främling och ge en komplimang.
Kan vi inte lova att göra så, i allafall ett par gånger i veckan. Hur underbart vore inte det?



Här är förresten bild på halsbanden jag inte kunde välja på i morse..




jag vet att ISO-t är för högt men det orkade jag inte bry mig om.

Nu plugg inför ett prov som jag inte kommer klara...tackarrrr


Kommentarer
Postat av: Sverrejessica

Great site. Good info

2011-08-25 @ 11:08:22
URL: http://sverrejessica.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0