sommarprat

Jag har inte hunnit med alls många sommarpratare denna sommar men om någon är intresserad så är det dessa jag har hunnit med:
Amanda Jensen: Amanda pratar om det du förväntar dig att hon ska prata om. Hon vill så hemskt gärna säga någonting mer, något djupt och någon som får oss haja till men det blir bara fantasilöst och klyschigt. Kanske är hon för ung för att ha upplevt någonting värt att prata om, eller så väljer hon helt enkelt fel saker att berätta om på fel sätt. Sommarprat måste givetvis inte vara djupt, filosofisk eller nyskapade men Amanda vill det så hemskt gärna och därför väljer hon att berätta om när hennes katt går vilse.
Plus för bra musik!

Eva Dahlgren: Som artist, låtskrivare, författare och dessutom lesbisk skulle Eva prata om väldigt många saker kopplade till detta, det gör hon inte. Hon pratar istället om vad som händer efter ha fått order om att bestämma sig om hon tror på Gud eller inte, om detta berättar hon ödmjukt, vackert och på ett sätt som säkerligen ger Amanda Jensen svåra komplex. Oavsett om du är religiös eller inte så är jag säker på att du ställt samma fråga som Eva försöker hitta svar på. På ett högst personligt sätt med en otroligt behaglig röst får vi reda på Evas svart. Helt klart värt att lyssna på

Annika Sörenstam: Det är det enda sommarpratet som jag inte orkar lyssna färdigt på och därför kan jag inte säga någonting rättvist om det. Anledningen till att jag tröttnat stavas G O L F.

Anna Carrfors Bråkenhielm: Fan vad bra! Anna är så sjukt cool, duktig och framgångsrik och det är egentligen det hennes sommarprat handlar om, fast på ett just coolt, duktigt och framgångsrikt sätt. Hon berättar om att ha mod nog att bryta upp, och om självklarheten att ha lika många kvinnliga styrelsemedlemmar som män.

Natasha Illum Berg: Afrikas första kvinnliga, licensierade storviltsjägare, bara hennes titel säger väl allt. Välskrivet, lite konstlat men stark och äkta om de svårigheter hon stött på under sitt privatliv och sin karriär. Väldigt inspirerande och hennes entusiams över att göra precis det du vill, oavsett vad eller vilka som försöker förstör smittar av sig. Efter ha lyssnat känns alla problem väldigt lätta att lösa och alla drömmar väldigt lätta att nå..Till och med de problem och drömmar Afrika har..


När jag skriver det här inser jag att det är  bara tjejer jag tagit mig tid till att lyssna på, nu blr det ändring på det. Ikväll bjuder jag in Rolf Ekéus i sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0