aint no more room.

Morgonen började som vilket morgon som helst, förutom den lilla detaljen att jag är ledig idag. trots det hade jag ställt klockan eftersom jag kl 11 skulle till blodcentralen för den goda gärningen att ge blod, eller i allafall se om mitt blod är värt att ge bort.
jag missade så klart första bussen och glömde vantarna så händerna frös rejält när jag istället fick gå. väl på lasarettet mötte jag en väldigt trevlig Eva som betonade starkt att de har tystandsplikt och att man kan berätta vad som helst för dom, sedan gav hon mig en enkät där jag skulle svara på om jag köpt eller säljt sex, legat med män som har legat med män, injicerat narkotika eller tagit hormonpreparat så som steroider. jag kryssade ganska fort i nej-rutorna. Eva poängterade återigen att de har tystnadsplikt och på ett vänligt men ändå ganska obehagligt sätt sökte hon ögonkontakt och till och med min hand. jag tackade för det men berättade lugnt att jag har inte något att tillägga men hennes uppsyn visade att hon var väldigt sugen på smaskiga detaljer men hon fick gå bet!  
Nu var det bara sprutan kvar, den där jävla sprutan! Helst plötsligt skrattade jag åt allt hon sa, svetten rann från händerna samtidigt som jag stirrade in i väggen för att inte riskera att se nålhelvetet.
- du tycker det är lite obehagligt va?
- ja joo mmm jaaaa...liiiiite.
- titta på kalendern med katterna på, tycker du om katter?
sedan följde ett flera minuters långt samtal om hur illa jag faktiskt tycker om katter, samtidigt som jag kände mig som ett litet barn.
resultatet blev iallfall: fantastiska kärl, fantastisk blodgrupp, fantastiskt blodtryck! jag är perfekt helt enkelt. jag tog en frukt och tackade för mig.
sedan en tur på stan och lunch med maud på jobbet trots min ledighet.
här så länge har min dag varit enkel. jag har varit på bra humör och både bjudit på och tagit emot många skratt. MEN så hände något som gjorde mig på så dåligt humör att jag får anstränga mig för att inte mungiporma ska förflytta sig till tutthöjd. jag är så arg, irriterad, grinig över något som är så löjligt att jag blir ännu mer grinig, irriterad och arg.
nu ska jag göra alla en tjänst och hålla mig inne utan något som helst socialt umgänge.



Kommentarer
Postat av: mamma

Vad HÄNDE?????

2010-12-29 @ 22:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0