thailand

Im back efter två helt fantastiska veckor i thailand. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva resan som fick mina känslor att varva mellan komplett lugn och rädsla för livet. Den beskivningen kan kanske vara den bästa.

EN SNABB THAILAND GUIDE AV NÅGON SOM ENDAST UPPLEVT OCH SETT EN MILJONDEL AV ALLT SOM KAN SES OCH UPPLEVAS I DETTA FANTASTISKA LAND.

SHOPPING:
DU TÄNKER: Vad fint det är med halsband och armband gjorda av snäckor och stenar.
JAG TÄNKER: Handla sånt du faktiskt kommer använda hemma, jag fyndade bland annat converseskor, linnen, nån tunika och en fantastisk mysig stickad tröja

DU TÄNKER: Nu jävlar ska det prutas
JAG TÄNKER: Jag säger direkt vad jag är beredd att ge. Glöm inte att vara glad och le, får du inte det pris du vill ha så får du det garanterat någon annanstans. Tänk på om det är värt att stå o tjafsa om 50 bath, det låter mycket i svenska pengar men det är faktiskt bara 12 kr. Är det något du verkligen vill ha så är  det bara att ge med sig.

MAT:
Du tänker: Äta på restauang varje dag
Jag tänker: Streetmaten  är minst lika god, ett annat tips som vi upptäckte för sent är att ta sig till den lokala matmarknaden, där finns mat för en tredjedel av priset i turisthängen. Tyvärr är det mycket nötter och skaldjur i maten så jag vågade inte äta men Christoffer åt sig rejält mätt för ca 40 bath (100 Bath=typ 25 kr)
Vi åt en hel del på restuarang eftersom vi bara var där två veckor, men ska du backpacka tycker jag att du ska skippa det för att istället lägga pengarna på att kunna resa så länge som möjligt.

DJURLIV:
DU TÄNKER: Elefantturer, monkeyshows (apor som de klätt på ballerinakjolar som dansar för dig)
JAG TÄNKER: Ge fan i det!

FORDON
DU TÄNKER: Tuk tuk
JAG TÄNKER: Om du måste, det är nämligen maffian som håller i detta där.

PACKNING
DU TÄNKER: Flipflops
JAG TÄNKER: Sneakers, iallfall ett par heltäckande tygskor för oplanerade djungelvandringar eller om du kommer på att du vill klättra eller nåt liknande.

FEST
DU TÄNKER: Full moon party på Koh Pang Yang
JAG TÄNKER: JA JA JA!

LYX
DU TÄNKER: MASSAGE.
JAG TÄNKER: AJAJAJAJ...

SOLSKYDD
DU TÄNKER: Spf 20
JAG TÄNKER: Spf 30.
Ett annat tips att köpa Aloe vera gel. en helt underbar gel att smörja in sig med efter en dag i solen.


Thats it..

Egna tips välkomnas till min nästa resa till paradiset...ja klychan stämmer...det är ett fucking jävla paradis som du kommer älska vad du än är ute efter, allt finns!




Kommentarer
Postat av: tilda

haha välkommen till klubben!

nu är du också en sån där som var trött på alla jävlar som tjatade om thailand hit o thailand dit, men som nu är en av dom !

2010-04-07 @ 18:06:06
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: johanna

Nä men du har väl aldrig tjatat om thailand?

o vad jag vet har jag aldrig vart trött på alla som tjatar om det, eller har jag? isåfall var jag bara avundsjuk :P

Nu är det iallafall out of my system, tills bilderna kommer =)

2010-04-07 @ 18:14:52
Postat av: tilda

det jag menar är att folk har ingen aning om hur fantastiskt det är förräns de har varit där :)

2010-04-07 @ 18:26:45
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: johanna

det måste finnas någon anledning till att en halv miljon svenskar åker dit varje år =)

2010-04-07 @ 18:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0