cry me a river...

Jag lovade en hjärtkrossar-historia och här är den..
Parkenskolan hade disco, det var på mellanstadiet, skolorna i degerfors turades om att ha disco och parkens diskon var favoriten.  
Min syster hade hjälp mig lägga mascara och läppglans, mer än så fick jag inte ha. Jag kände mig helt otroligt söt och var dessutom kär och tillsammans med en av de mest eftertraktade killarna i stan (!)
Jag minns inte speciellt mycket av diskot, jag antar att vi dansade till scatman, mmboop, bailando och tävlade i bugg och barbie-girl tävlingar. Av någon anledning hamnade jag och min tävlingspartner Madde ofta på prispallen och fick en cola eller en påse popcorn.
När det var dags för tryckare bestämde jag mig för första gången under kvällen ta kontakt med min pojkvän Robert. Ni minns väl hur det var? Att vara ihop på den tiden innebar inte speciellt mycket, han höll sig till killgäng och jag till mitt tjejgäng, att träffas ensamma var det inte tal om, och man ens tittade åt varandra så var det mest ett generad leende.
Hur som helst, jag samlade mod till mig för att gå genom hela dansgolvet för att komma till bordet där han satt med de coolaste killarna i stan, några av dom rökte till och med.
Från högtalaren som kvällens Dj släpat från Åtorp spelade Tro med Marie Fredriksson. Mitt på dansgolvet möts jag inte av Robert, utan hans trogna vapendragare Johan som snabbt slänger ur sig - han gör slut.
va? ROBERT GÖR SLUT skrek han igen!
Resten av kvällen spenderade jag gråtande på toaletten, alla möjliga tröstade mig, bland annat en tjej som senare blev tillsammans med Robert, men jag var otröstlig. Jag trodde på fullaste allvar att jag därmed skulle förbli ensam i resten av mitt liv, att jag aldrig skulle träffa någon annan och att ingen annan skulle vilja ha mig, att jag aldrig mer skulle få dela ett brythjärta i silver med någon annan och det är troligen den värsta känslan man kan ha!

 
Hur sjukt är inte det? Thank God att jag aldrig mer kommer gå mellanstadiet, eller högstadiet igen för den delen. idag vet jag så mycket bättre!

Share your heartbreak stories!







Kommentarer
Postat av: tilda

nejmen fy så hemskt !!! :/

jag kunde inte hålla mej så det blev ett helt inlägg om min första hjärtesorg: http://annaclaratilda.blogspot.com/2010/04/everything-i-do-i-do-it-for-you-jag-har.html



enjoy !

2010-04-26 @ 23:29:08
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0