sanningen om vaccinet...

Jag hade bestämt mig, på riktig! Jag hade verkligen verkligen bestämt mig för att inte ta den där vaccinsprutan mot svininfluensan. Varför? Jo, för att: ett: Vår rika värld har sett till att den fattiga världen inte bara ska HIV/AIDS, malaria, kolera, ebola m fl. VI köper upp allt svininfluensa-vaccin och lämnar inget till de som redan har all skit tack vare vår levnadsstandard. 
två. Jag är inte i någon riskgrupp
tre. det är töntigt!
fyra. Jag har retat Christoffer för att han tog den.
Det finns en anledning till, det viktigaste anledningen. Jag är livrädd för sprutan! Min sprutfobi och smärtfobi blir bara värre och värre och alla vet att sprutor i armen är de som gör mest ont och sprutorna är ar som störst och vassast.
Nu är läget annorlunda, min chef vill väldigt, väldigt gärna att jag gör det. Detta är givetvis förståligt, det räcker med att en av vår lilla men härliga personstab blir sjuk så blir det väldigt svårt. Så nu är det bara att knalla iväg och plåga sig, för världsfredens skull...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0