hemska människa!

Mitt i alla kaos som varit i mitt liv med jobb och flyttar glömde jag bort min vän Maddes födelsedag! Jag kom på det igår, 10 dagar försent och jag skämdes som en hund. Så går det när man inte har facebook och bosätter sig i Uppsala. Hon är visserligen inte arg men hur ska jag kompensera  för detta?
   Om 1½ vecka kommer Skalk på besök i Göteborg och jag längtar som ett barn dagen innan julafton. Jag hoppas hon kan hjälpa mig att komma på något att syssla med. Jag behöver något att göra, det kan vara vad som helst, lägga pärlplattor, pussel, lära mig sticka, virka, lära mig ett språk, måla akvarell, lära mig hjula, vissla, fågelskåda, vad som helst bara det är något som jag kan göra vart jag än är och som inte är för dyrt alltså så går det inte att lära mig meka med bilar eller något sådan eftersom det kan vara svårt att ta med en bil på tåget till Karlskoga. Någon som har nåt bra förslag??

Här kommer en konversation jag hade med en vårdtagare häromdagen
Vårdtagaren - Du är ju dum i huvudet som inte kan bädda en säng!
Jag - Jag gör så gott jag kan, det är inte så lätt....Eftersom du ligger i den!

Ps: Om ni tror att den stora grejen jag hade på g var Emmas gästbloggeri har ni helt fel. Nej nej..det är något helt annat..


// Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0