cobrastyle

I morse när jag vaknade var jag pigg, jag hade inte ens behövt ställa klockan på 60 minuter snooze. Detta beror antagligen på att Annika har på en kort period ringt till störningsjouren för några dagar sen då våra grannar väljer att dammsuga, möblera om, skrika, dansa, slåss etc etc på nätterna. En gång fick jag ringa polisen, en annan gång socialen, en annan gång gick jag ner och skällde ut en granne. Han tyckte jag var odrägligt, jag tycker han var ful och dum i huvudet. Nu har det i allafall på första gången på 3 månader varit helt knäpptyst och både jag och Annika har sovit en hel natt utan att vakna.

En andra överaskning i dag var att när jag kom utanför dörren hade ett snötäcke lagt sig över Göteborg. Jag blev väldigt glad, det såg ut som om snön faktiskt skulle ligga kvar ett tag för första gången sedan jag flyttade hit men jag hade väldigt fel. Redan vid 12-tiden hade snön förvandlats till blask..Det kanske visserligen var lika bra då Västtrafik antagligen hade stängt ner all kollektivtrafik för att lösa problemet med snön, mitt i januari, i sverige (!?)
Det var väldigt roligt att se människors reaktioner i morse, folk såg verkligen chockade ut, som om de undrade var det var som föll från himlen..Tanterna på jobbet undrade hur kallt det var ute, runt nollan, ett par minus svarade jag och de ryste av obehag. De höll på att svimma när jag berätta att när jag var hemma i Värmland över jul/nyår var det -18 de sista dagarna och att jag hade "åkt" långfärdskridskor på sjön. I pajala var det -32 igår, men det lät jag bli att berätta..kändes som överflödig information..

Nästa vecka ska jag kolla på ett liiiitet hus som jag kanske ska hyra...håll tummarna för att det är alldeles perfekt fint och att jag får det..
I morgon ska jag boka frisörtid, jag skäms över mitt hår, det lägger som pälsen på en blöt norsk skogskatt runt mitt ansikte. Det bara hänger och ser fett ut och jag försöker ordna benan så det inte är en perfekt mittbena men det vill sig inte. Visserligen läste jag här att det är väldigt inne..men nej, jag föredrar uppklippt med volym..word!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0