...Dag tre och fyra...

DAG FYRA
 Sovmorgon, vaknar av orden - Du ville ha julstämmning, LYSSNA!
Sedan spenderade jag resten av eftermiddagen på jobbet där jag slog in julklappar så händerna blödde och saken glödde, givetvis till tonerna av julmusik. 
På kvällen fick vi besök av Christoffers föräldrar och deras hundar. Pepparkakor, småprat och glögg. Dessutom fick vi en amarylis! 
JOBB I BUTIK + KVÄLLSFIKA. 
Betyg: 8 av 10 julstjärnor. Om inte detta ger julkänsla så lär inget göra det. Konstigt nog är det något som fattas, vet inte vad än bara..

DAG FYRA
Vaknar väldigt trött, ingen sovmorgon. nu ska det jobbas mellan 10 - 19. Slår in julklappar tills pappret tar slut, och sen lite till. Givetvis är julmusiken en trogen följeslagre men den ger mer kräk-känsla än julkänsla. Däremot är det väldigt trevligt att prata med alla glada och stressade kunder.
På lunchen köpte jag en julklapp som jag blev mycket nöjd med.
Betyg: Vad är det för fel på mig? Har jag blivit för gammal och cynisk för att känna julpirr och förväntan? Vad mer kan jag begära??
Dags att ge upp?

Tack för alla söta tips!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0