Våldtäktstrosan...

http://www.aftonbladet.se/wendela/article4856236.ab

Jag vet inte alls vad jag ska tycka om detta. Ska man verkligen behöva ha på sig ett slags modert "kyskhetsbälte" för att känna sig trygg? Jag har tack gode gud aldrig varit med om en överfallsvåldtäkt så har man det så kanske det känns väldigt tryggt att ha dessa på, men det jag undrar är; Om man blir överfallen, får kläderna avslitna, kanske slagen,tagen på, är inte det en kränkning och en hemsk upplevelse i sig även om han inte lyckas få av  trosorna för att "fullborda" våldtäkten. Jag resonerar väldigt spontant, med ganska mycket irritation över hur utsatt man är som kvinna,så kanske har jag fel. Vad vet jag..?

http://www.aftonbladet.se/wendela/article4174857.ab
En artikel om hur man skyddar sig mot våldtäkt. Kort sagt sagt säger den att man ska undvika mörka platser, undvika att gå själv, inte bli för full, ha sällskap och ha med ett par extra skor. Flera saker som vi tjejer ska behöva tänka på. Männen då? Vart hittar vi deras krav på att vi kvinnor ska känna oss trygga?

// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0