fransk balkong?!

Fransk balkong...Smaka på det, fraaansk balkooong..Visst låter det exklusivt. Jag tänker mig en rund balkong tillräckligt stor för att ha fyra stolar, ett bord, en grill och stora krukor med växter, kanske ett litet växthus. Det ska finnas rosor som virvlar sig runt ett järnstaket, där sitter vi och dricker färskpressad juice en tidigt morgon och har våra fötter på ett solvarmt marmorgolv..I helvete heller!
En fransk balkong
är ett halvruttet staket framför ett fönster!
 Vem kom på ordet fransk balkong? Varför köper man en lägenhet med fransk balkong? Min karl tydligen, visste han inte vad det betyder eller trodde han att lägenheten var så stor att han någon gång skulle hitta en balkong han inte såg på visningen
- Ojsan, här är visst den franska balkongen med rosor och marmorgolv...
Kom ihåg det alla som ska köpa en lägenhet, en fransk balkong är ingen balkong, det är ett galler framför ett fönster, du kan inte äta frukost på den, du kan sola - stående men du kan inte ha några växter på den.

// Johanna - Smart jävel den där som kom på "fraaaaansk balkooooong

Detta är en fransk balkong

Kommentarer
Postat av: tilda

hehe. det heter fransk balkong för att de har sådär överallt i frankrike...(dah) men jag har ingen aning om vad de ska vara bra till :P

2009-04-18 @ 11:04:55
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: johanna

tilda: antig att det var nåt sånt, men det är i allafall lurendrejeri =)

2009-04-18 @ 18:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0