"svensk dagspress är en dingding-värld"

I GT i onsdags hade Heikki Vesa fått en egen helsida..spännande med horoskop kan man tycka, kanske. men denna artikel handlade inte om horoskop utan om ekonomi. De har alltså på fullaste allvar låtit "sveriges mest kända spåman" skriva en debatartikel som direkt riktar sig till riksbankschefen Stefan Ingves för att få honom att förstå att "En räntehöjning skulle enbart påskynda den ekonomiska tillbakagången och göra den långvarigare".

Jag hade inte brytt mig ett dugg om artikeln om Heikki Vesa helt bytt bana för att läsa ekonomi eller om hade använt sig av någon säker källa för denna uppmaning men saken är den att Vesa helt enkelt valt att använda sina tarokort. Säga vad man vill om tarotkort men jag har svårt att tro att Ingves kommer sitta vid sitt frukostbord, dricka sitt svarta kaffe, studera Vesas artikel för att sedan gå till sitt jobb och stoppa att tänkta höja räntor - för det har minsann Vesa spått..
Man vad vet jag

För övrigt så hade GT Lotta Engberg på löpsedeln häromdagen..Rubriken löd ungefär - Lottas viktras utan banting..
I samma veva hade orkanen Ike dragit över Karibien och Angola haft sitt första val efter inbördeskriget..Jag påpekade detta för mina arb.kamrater som givetvis höll med mig om att våra värderingar är fucked up..tills C tar upp tidningen och utbrister
- men guuud vad smal hon blivit..

I´ll rest my case!

Kommentarer
Postat av: morgonpigg jänta i gefle

HAHAHA! jag dööööör! UNDERBART!

2008-09-13 @ 07:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0