040908 22:07

Då var man igång med bloggandet igen..får se hur länge jag orkar hålla på denna gång...Har väl  aldrig riktigt fattat grejen, jag antar att det är nån form av narcissism, eller kanske nåt slags bekräftelsesökande? Eller så är det så enkelt som att det bara handlar om ett enkelt tidsfördriv, eller ett smart sätt att tjäna pengar på, som i blondinbellas fall. Jag har iallafall inga ambitioner att tjäna pengar på den här bloggen, eller att bli nån ny modeikon..skit samma..nu har jag i allafall en ny blogg..read and weap..eller ge fan i det..

Idag har jag i allafall jobbat..Är månadanställd nu vilket känns..tryggt och tragiskt på samma gång, en utförligare förklaring till varför får jag bjuda på en annan dag, om det behövs, det är hemtjänst ffs..ni fattar nog...

Igår började jag skratta vid fel tillfälle två gånger, första gången var när jag fick reda på ett vårdtagare dött..jag tyckte inte att  det var kul på något sätt, tvärtom, men av nån anledning visste jag inte hur jag ska reagera så jag blev nervös och började skratta, jag hatar mig själv för detta!
Andra gången var i en hiss, jag och en okänd karl skulle till samma våning (högsta så klart) och svensk som man är går det ju absolut inte att säga något och alla har nog varit med den där pinsamma tystnaden som uppstår och jag tyckte det var hysteriskt kul att tänka på vad som skulle hända om någon av oss skulle släppa sig och odören sakta skulle spridas i hissen, en tanke bara som då var så kul att jag fick bita mig blodig i tungan för att inte brista ut i gapskratt..

Nu Elle och sen sova..

Imorgon ska jag läsa igenom sverige demokraternas partiprogram som jag lovade C i ett vagt ögonblick..mina förväntningar är höga...nooooooot!

Lala Salama (typ godnatt på Swahili)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0