new map

det är en fredag efter midnatt och de flesta är troligen vakna av roligare skäl än mina. jag befinner mig i degerfors på nattjobb och läggdags för mig blir i morgon förmiddag. viktigare för mig att minnas och för er att veta är att jag igår, 8 år efter jag har haft legal rätt, bestämde mig för att klara den tredje uppkörningen och därmed tillåts jag nu att på egen hand köra bil. en känsla med skräckblandad förtjusning över att ha klarat det väldigt mycket på egen hand efter en del slit och tårar samtidigt som den där detaljen om att köra ensam, eller att ens lära mig köra min egen bil känns otroligt obekvämt.
lyckligvis får jag några dagar på mig att vänja mig vid tanken då min bil, trots 21 års ålder inte lärt sig starta eller så vägrar den bara efter ha stått oanvänd och frusen de senaste månaderna. trotsålder kanske?
firandet av körkortet blev finare än jag förväntat mig, tre perfekta rätter serverat till champagne lagat av min favorit.

nattens sällskap: hurry up, we´re dreaming
 

på en torsdag?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0