all we ever do...

flytten närmar sig nu. "hur känns det" har folk frågat mig alldeles för många gånger. jag har ingen jävla aning om hur det känns, hur ska det kännas? jag känner olika hela tiden, ibland skiftar känslorna från minut till minut. det ska så klart bli skönt att för första gången ha en lägenhet som bara är min men jag trodde att min första lägenhet skulle bli våran första lägenhet. är det någon klok människa där ute som vet hur många stadier man måste gå igenom innan man känner sig relativt hel igen? jag har gått igenom ett gäng, förutom det självklara att jag har legat timmar och gråtit hade jag en en period då jag glömde allt, jag handlade på ica och glömde varorna, jag gick till fel jobb, jag satte på mat för att sen glömma bort den. jag hade några dagar där jag inte gick ur sängen försen klockan blev sen eftermiddag för att bara gå upp och kissa o sen lägga mig igen. jag hade många återfall. under flera dagar kände jag ingenting, absolut ingenting. jag har ätit mängder av godis, jag har hyrt massor med heartbreak filmer, jag har sprungit bort känslor. jag har känt mig lurad och jag har gått från att vara glad till att börja tjuta på en sekund. jag har varit paranoid och jag har varit väldigt väldigt arg. jag har haft ångest och panik, tankar och minnen har gjort mig sömnlös.just nu är jag väldigt rädd för vad som kommer bli.
jag vet bara att hade det inte varit för vissa helt fantastiska människor så hade allting varit 1000 gånger värre, människor som fått mig att skratta och ha kul, människor som lyssnat, tröstat och skällt på mig. människor som stått ut. människor som ställt upp utan att begära någonting tillbaka.jag hade troligen gått under utan dessa människor.
TRUE STORY

Kommentarer
Postat av: Louise

<3

2010-10-13 @ 00:11:20
URL: http://lottielicious.blogg.se/
Postat av: sis

Vi skulle alla göra det om och om igen.. Precis som du skulle ha gjort.

2010-10-13 @ 19:36:41
Postat av: tilda

been there. men vet ändå inte vilka tips jag kan ge. det är bra att ha folk omkring sej som kan bära en när man inte själv orkar. det blir bättre tillslut.

"gråt en flod, bygg en bro, gå över den" :*

2010-10-13 @ 21:23:52
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: tilda

och som min vän elin sa:

Appropå psykoanalys så finns det ju den klassiska "sorgens fem stadier". Förnekelse, ilska, köpslående, sorg, acceptans. Vissa går igenom dom rakt av, steg för steg medan andra loopar runt, hoppar fram och tillbaks. Två framåt innebär ett steg tillbaks senare för att varje stadie måste ägnas tid åt i slutänden. Summan är att sorg inte kan påskyndas och vi kommer att bete oss irrationellt innan vi tagit oss igenom alla steg (inga qickfix's).



Freud: "Fastän vi vet att den akuta sorgen kommer att ge med sig efter en sådan förlust, så vet vi också att vi kommer att förbli otröstliga och att vi aldrig kommer att hitta en ersättning. Det spelar ingen roll vad som kommer att fylla ut tomrummet. Även om det blir fullständigt utfyllt, kommer det ändå alltid att förbli annorlunda. Och i själva verket är det så det bör vara. Det är det enda sättet att fortsätta den kärlek vi inte vill överge."

2010-10-13 @ 21:25:14
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0