vart är våren?

Många berättar om att våren är här, jag har letat överallt, under snöhögarna, i de kalla träden, i de frusna vattenpölarna. Jag hittar den ingenstans?!
Visst det är sol ute men vår? Nej nej nej, mig lurar ni inte så lätt, för det är väl vad det är, ett skämt? Men den gick jag inte på! Alla vet ju att det är vår när man jag kan gå ut i mina converse (utan att de blir dyblöta eller att mina tår går av) och min skinnjacka utan att den fryser fast i mitt egna skinn.
Enligt SMHI är det vår när: dygnsmedeltemperaturen är stigande och ligger mellan 0 och 10 grader.
Så tyvärr mina överoptimistiska vänner, trots att solen skiner, kroppen pirrar och man faktiskt vill gå upp när klockan ringer 0800 tack vare ljuset så får vi tyvärr vänta ett tag till.. det är fortfarande många minusgrader ute på nätterna..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0