köksproblem

I vår lägenhet här på Skrågatan kallas ett av rummen för "Köök". I detta rum lagar vi (läs jag) mat, och vi (läs han) diskar.
Vi brukar lägga posten på bordet i det här rummet annars är det inte speciellt ofta som rummet används. Ibland om vi (läs jag) ansträngt oss lite extra med maten brukar vi välja att äta den här men det är bara någon fyttig gång i månaden.. Hur som helst, idag bestämde jag mig för att istället för att plugga i soffan, framför tvn och snett bakom Christoffers dataspelande, sitta o köket och plugga om vi västlänningars skitnödiga syn på döden.
Det är bara jag, datorn, en skål (läs durkslag) med vindruvor, inga ljud från tvn, ingen musik eller inget prat när jag helt plötsligt inser hur förbannat mycket det låter i köket!
Det bankas från kylan, burrar ifrån fläkten (som är avstängt) surras från kranen, smäller i rören, slår i elementen. Ska det vara så här!? Har det alltid varit så här?!
Det enda vi har hört förut är att ibland, oftast när vi ska sova hör vi en ganska rejäl smäll från köket men det har vi ju hela tiden tänkt att det är ett spöke, och inte brytt oss så mycket mer om det... och det är ju bara EN smäll
Sanningen är att det låter ju konstant! Nåt så fruktansvärt!
Kan man göra någonting åt detta eller är det bara att acceptera att våra köksattiraljer lever ett eget liv?








Kommentarer
Postat av: tilda

det är med största sannolikhet SJ:s fel att det låter i erat kök. allt är deras fel.

2010-02-24 @ 21:06:09
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: johanna

HAHA! eller Sl, eller västtrafik!

2010-02-24 @ 21:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0