GULD VA DE HÄR!

Några saker till bara innan jag kryper ner i sängen för ett par partier med schack..
ETT: Det var det där med OS, vi (=vi vinner, de förlorar) har hittills om jag förstått det hela rätt vunnit två medaljer,inte vilka medaljer som helst utan GULDMEDALJER, jäklar vad bra tänker man förstås, GULD = BÄST (I de flesta fall, men inte detta).
Men varför pratas det så mycket mer om FERRYS guld än om KALLAS, och när det väl pratas om KALLAS guld så låter det ALLTID att henne guld inte är lika coolt som FERRYS..va fan? Idag hörde jag tex: Kalla har visserligen tagit guld, med Ferry, HAN har tagit GULD(!)
 Guld är väl lika mycket guld oavsett vem som tagit det, eller i vilken sport? Guld i tumbrottning är väl lika mycket värt som guld i fia med knuff, ishockey, skidskytte eller rally..? Är Ferrys guld coolare än Kallas för att han är man, en sån kommentar förstår jag inte... 
Det var en sak till som jag tyckte var viktigt att dela med mig av men i all guldupprördhet glömde jag bort var det var...
Hur som helst så får alla mina vänner gärna komma till mitt jobb i morgon eller fredag, jag har inga arbetskamratet då och lite sällskap skadar inte... Ses på STIL då!

Natti Natt!



GULD TILL ALLA!


NU kom jag förresten på vad jag ville mer...
ETT SPARTIPS VAR DET JU!

För att vara lite miss tvärtom så tycker jag att det är en BRA ide att ha fest hemma hos sig, iallafall en förfest, det blir ALLTID massa dryck kvar, halva finflaskor, en öl här och där, cider lite varstans och som ALLA vet gäller 24-timmars regeln, (alla utan en viss herr Spåre) Extra smart är det att inte vara tillgänglig 24 timmar efter festen (skyll på borttappad mobil eller ordentligt bakfylla) ..så där, fördrinkar till nästa fest klirrat och klart!


SÅ BRA TYCKER ROBIN!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0