DONNAPANELEN - NOT TRAVELIN'


När jag ändå är igång...  Kan jag lika gärna fortsätta spy galla över saker som jag inte förstår mig på.


Jag tycker inte synd om er som bara gnäller över sena tåg, bussar och annan kollektivtrafik.

Hallå?! Har ni missat något eller? Har ni just vaknat ur vinterkoman? Eller har ni tittat för mycket på OS och glömt bort livet utanför rummets fyra väggar?

Ni skyller på SJ, ni skyller på politker och regering.. Ni skyller väl säkert på Gud också.
Jag ska förklara en sak..

Det är ganska mycket snö ute.. Det är inte SJ:s fel, inte heller politker eller regeringens fel.
Gud... Hmmm. Njae. Knappast...
Jag tror inte SJ AB eller gänget i regeringen sitter och känner skadeglädje för er stackars fryskottar där ute... Men det tror ni gnällspikar.

Skyll på er själva ist. Denna vinter bottnar säkert i någon klimatförändring som beror på oss människor, därbland ni som står och tjuter blod för att ni inte kommer till jobbet för att tunnelbanstrafiken är försenad.

Ta på er ett par längdskidor eller cykla till jobbet.
Ska ni resa långt? Skit i det.
Och viktigast av allt, sluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuta stå och gnäll i vartenda repotage på tv.
Jag lovar, det blir inte bättre, snön kommer inte förintas eller smälta bort...

och på tal om att smälta bort..
NU FÖRVARNAR JAG ER ALLA:
SNÖN KOMMER SMÄLTA BORT. DET KOMMER BLI MYCKET VATTEN. OCH SÄKERLIGEN ÖVERSVÄMMNINGAR LITE HÄR OCH DÄR. KOLLEKTIVTRAFIKEN KOMMER SÄKERT BLI DRABBAD!

Trots min varning kommer ni väl stå där och snyfta och se helt förvånade ut.. . Buuhuuu...
Är det inte det ena, så är det det andra!!

Tööörrt folk det finns.


Kommentarer
Postat av: tilda

word!

2010-02-23 @ 09:51:05
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: veronica

emma uttala dig inte om sådant som du inte vet någonting om.

2010-03-02 @ 12:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0