UPPDRAG JULKÄNSLA: DAG 2

DAG TVÅ
Vaknar en halvtimme innan klockan ringer, snorinvasionen är ett faktum, ångesten tränger sig in i min kalla men ändå svettiga kropp. Klockan ringer, den säger dags att jobba, klock
an är 05 30. Jag tittar till vänster, där ligger någon som minsann får sova hur länge han vill, rollerna är ombytta. Jag kryper intill en stund till, och en stund till..sen skriker klockan att jag snart missar bussen om jag inte går upp. Jag hämtar tidningen, inser att jag inte hinner läsa, lägger den bredvid han som lyckligt får vakna med den vid sin sida flera timmar tidigare., jag sätter på mig det alldels för stora understället under mina myskläder och stoppar ner ett gäng näsdukar i fickan och går mot jobbet. 12 timmar senare kommer jag hem, jag planterar mig i soffan för att se skandalscener i Robinson
Betyg: - 18, som dagens temperatur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0