UPPDRAG: JULKÄNSLA. dag 1

Det är mindre än en vecka kvar till julafton och min julkänsla är noll. Eftersom jag inte kan skylla på vädret på grund av det vita snötäcke som retas utanför så får jag nog inse att det faktiskt är mitt fel. Därför ska jag följande vecka göra mitt yttersta för att julkänskan så snart ska möjligt ska infinna sig


DAG 1. 18 December. Vaknar illamånende, trött, snorig och med huvudvärk. Trots det infinner sig myskänslan snabbt när C får sovmorgon och blir därför sovandes en extra stund med mig. 
Blir portad från jobbet.
För att få julkänsla börjar jag min dag med mormorsbakade pepparkakor.

Pepparkasfrukost
BETYG: 2 AV 10 SNÖSTJÄRNOR
Det krävs mer av en pepparkaksfrukost än en pepparkaka från en plastburk för att det pirra i magen. Men goda pepparkakor!


Efter en SMS påminnelse från posten trotsar jag kylan och tar mig till KONSUM för att hämta en beställd julklapp, jag bojkottar inslagspapper som är bombaderade med tomtar och väljer ett med rosor.
 

När jag ska börja slå in händer något snopet, tejpen tar slut


Man är väl inte sämre än Mcgyver tänker jag och rotar igenom skåpet  och hittar nån slags tejp vi använde när Christoffer band sin skadade fot i somras


SE SÅ FINT!

Julklappsinslagning
BETYG. 4 av 10 SNÖSTJÄRNOR
Det var väl trevlig tänker ni? Det var det, men 100 % julstämmning, inte direkt..kanske hade lite julmusik i bakgrunden hjälpt..
Jakten efter julstämmning fortsätter...skicka gärna in tips...


Kommentarer
Postat av: tilda

haha ! kom hit o drick glögg i skogen så ska du få se på julstämmning! jag ska ge dej en överdos :P

2009-12-18 @ 13:48:27
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: johanna

Låter lovely..vet inte när jag ska hinna dock :(

2009-12-18 @ 15:37:03
Postat av: frida

Julmusik var det här! http://open.spotify.com/user/frideliin/playlist/7qV1879zv1fMk6foBauhJV

2009-12-18 @ 17:00:38
URL: http://frideliin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilket fint paket...Hoppas är till mig=))....Köp några hyacinter .....Det doftar jul...( mamma kan pröjsa ) och plocka enris o knyt röda band i enkelt och juligt! Kram

2009-12-18 @ 21:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0